Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

5 veckor

Publicerad 2013-04-10 14:24:16 i Allmänt,

 
Jag har nog haft lite väl höga förväntningar på kroppens förmåga att läka, det gick så fort de första veckorna efter operationen,  men nu går det trögt. 
 
Förra veckan tog jag knäcken på höften med storhandling, apotek o läkarbesök, så jag tänkte att jag behövde några dagar vila. Det verkar som att vilan gjorde mer skada än nytta. 
 
En tråkig bieffekt av Höftoperationen är att den "friska" höften har fått rejält med stryk,  och värker just nu värre än någonsin tidigare. Den opererade höften är väldigt behaglig smärta i,  bara operationsrelaterad smärta,  och borta är den gamla molande och huggande värken. 
 
Jag har dragit ner rejält med smärtlindringen, och det gör nog sitt till, säkert är det enbart därför det är lite tuffare just nu. Nu kommer jag lägga i en lite högre växel igen,  för detta duger ju inte...  dax att komma i toppform så man kan börja försörja familjen igen. 

Kommentarer

Postat av: Mita

Publicerad 2013-04-12 18:06:21

Förstår att du vill kunna försörja familjen igen & det snabbt, men vill bara påminna dig om att det får vara MÅLET men att delmålen måste vara DU/DIG SJÄLV. Du måste göra det som är rätt för dig & din kropp, ta det i den takt som din rehabilitering sätter/kräver & fokusera på att se varje liten vinst som en stor seger. Tids nog kommer du fram. Det tvivlar jag inte en sekund på. Du är en kämpe :D Kramis

Svar: Kloka ord, tack...kram
hoftoryggjaveln.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela