Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Om igen

Publicerad 2013-08-19 16:14:22 i Allmänt,

 
Det går sakta framåt och jag är väldigt nöjd med den nya höftleden,  även om den fortfarande värker så har jag bara en tiondel av den värken jag hade innan. 
 
Jag klarar att gå två 5-kilometers promenader om dagen, och det som hindrar mig mest från att njuta av promenaden är ryggen/bäcken och den icke opererade höften. 
 
om inte ryggen varit stelopererad så skulle jag kunna göra vilka rörelser som helst. Jag kan knyta skorna utan problem (förutom att det är ett helvete för ryggen) och klippa tånaglarna, stå på knä, osv,  visserligen får jag ondare vid vissa moment,  men det är mycket värk från ryggen o bäckenet och trots allt så har det bara gått drygt 5 månader sedan operationen. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela