Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

9 månader sen operationen

Publicerad 2013-12-13 15:06:46 i Allmänt,

 
Den opererade höften läker sakta men säkert...visst känns det som att det inte händer något, men det gör det. Jag har visserligen lite ont om jag har gjort något som inte höften tycker om....men det är jättemycket bättre än för några månader sedan.
 
Det har blivit lite dåligt med motionen de sista 2 månaderna, och det beror mest på att jag har tappat lusten.....känns liksom att det aldrig kommer att bli något bättre.....känns som att det är lika bra att ge upp.
 
Det går så långsamt inom sjukvården, och det är svårt att tänka så otroligt långsiktigt. ....jag menar, det är ju minst 2-3 år TILL som jag kommer att vara mitt i en rehabilitering efter höft o ryggoperationerna. Jag vill bara vara tillbaka i arbetslivet och vara stolt över mig själv.....slippa skämmas över att inte kunna försörja sig själv...och kosta samhället en massa pengar. 
 
Det är pinsamt,  skämmigt, förnedrande, tråkigt, fattigt, jobbigt, sorgligt att vara sjukskriven, och jag antar att många ser ner på mig och tror att jag är lat, oduglig o "känner efter" för mycket. ....men jag hatar att inte kunna vara normal, arbeta, skapa, laga, bygga saker som jag kunnat göra förr.
 
Jag saknar arbetskamrater, och sammanhanget som arbetet ger.....detta är inget liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela