Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

2 veckor

Publicerad 2013-03-19 10:18:29 i Allmänt,

Jag kämpar på,  värken är hanterbar och förresten så har jag ondare i knät än i höften.  Det ser mörkt ut, vad gäller utepromenad idag,  snön yr och  frugan hade gjort en praktvurpa på vägen,  med broddar på, så jag har blivit avrådd att ge mig ut. 
 
Mitt mål är att komma igång med arbete igen,  om 4 veckor, det kommer nog bli rätt tufft. ....men då är stålarna slut, så det måste gå. ....eller, vafan..det är klart att det går. 
 
Jag jobbar med båtar, och det var tänkt att jag skulle byta yrke efter operationen,  då det inte fungerar så bra att krypa under båtarna, klättra på dem,  klämma ner sig i motorrum osv, med en stelopererad rygg och trasiga knän å höfter. Varvsarbete är satans tungt för kroppen. 
 
Det blir nog inte läge att byta yrke just nu helt enkelt. Jag har ju jobbat med svår värk de senaste 18 åren,  och ätit sjukt mycket värktabletter för att orka. Många perioder har jag varit sjukskriven,  då det inte har gått att bita ihop längre.
 
Ni som har haft långvarig värk känner nog igen er, att efter varenda arbetsdag ramlat ihop hemma pga värken, helt tömd på kraft och oförmögen att vara social med sin familj.....ingen kraft till någonting. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela