Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

bakåt

Publicerad 2013-03-20 05:13:37 i Allmänt,

Hallå. ........fel håll,  det var ju meningen att det skulle gå framåt! 
Det verkar som att läkningen planar ut, eller rent av backar,  jag blir lite deppig av bakslag och jag är konfunderad över orsaken till denna vändning. 
 
Jag  undrar om det kan bero på skitvädret? Jag har inte gått några promenader de sista två dagarna,  förutom inomhus vill säga, pga halkan och snön.  Jag provade att ta en promenad igår kväll,  men taggarna på kryckorna sattes igen av snön,  så de halkade hela tiden. 
 
När jag går inomhus så kan jag ta ca 8 steg, sen måste jag vända.....och vändningen är svår, då det lätt blir en vridning av benet, och det gör ont. 
 
Just nu känns målet att kunna jobba med kroppsarbete väldigt avlägset.
 
Jag skulle nog kunna säga att jag är tillbaka på dag 8  ungefär,  vad gäller värken och svagheten i benet. .....men men. ......jag kommer igen,  var så säkra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela