Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Dag 7

Publicerad 2013-03-12 10:56:03 i Allmänt,

Dagen började på samma sätt som kvällen igår slutade. ..värk, feber och nedstämd. Hade strax över 39 i temp, svettades, frös om vartannat,  och jag var heldeppig.
 
Det klonkar i leden när jag går, antar att det är så innan ligamenten,  muskler och ledkapsel har stramat upp sig? ! .
 
Mina största bekymmer nu, är magen, den vägrar att komma igång. ..och febern,  jobbigt med dyngsura sängkläder och frossan.
 
Det gör lite mindre ont att ta sig i och ur sängen. ....med betoning på lite.  En annan kul grej är att benet blev 15mm längre efter operationen,  men det kanske sätter sig, eller slits in.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-12 16:26:58

Heja heja! Det är skit nu men det blir bättre! Att det "klonkar" i leden är äckligt. Hur ska man kunna lite på den? Kan man stå på ett ben som låter? Jag kommer så väl ihåg hur det klonka och knäppte. Obehagligt. Det tar tid men det kommer att försvinna.
Men varför har du feber? Är det förkylningen? Du har väl inte en inflammation p g a operationen?
Krya på dig! /Elisabeth

Svar: Tack för peppen, det här med febern vet jag inte vad det beror på, känner mig rätt så bra, och jag har bara haft feber 2-3 ggr på 20 år. Ska ge det några dagar till, så får vi se.
Kram
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: Eva

Publicerad 2013-03-12 20:57:07

Jag hade oxå feber dag 3-4 efter op. Men du kanske ska kolla upp det om det inte ger sig. Att du vill ut är ett bra tecken:) Precis som du säger, så går det framåt, men sakta. Vi är nog rätt ivriga på att tillfriskna och längtar till att kroppen ska vara på topp igen. Ha tålamod, snart skuttar du fram:)

/Eva

Svar: Tålamod får bli mitt mantra, idag ha jag tagit i på tok för mycke. ...känner jag :-(
hoftoryggjaveln.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela