Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Köra bil.

Publicerad 2013-03-16 17:53:52 i Allmänt,

När jag läst höftbloggarna så har jag letat mycket efter information om en höftledsopererads förmåga att köra bil efter operationen.  Jag har ett jättebehov av att kunna köra bil,  dels är jag den enda i familjen som har körkort.....och så är det 2.3 kilometer till bussen,  och det blir tufft för den som ska handla, åka buss och gå hem nu när det är konstant isgata på området. 
 
Det jag kommit fram till är att många klarar att köra bil efter 4 veckor, men jag förstår att aktionsradien är starkt begränsad. Jag har läst om en "höftis" som körde bil efter 3 veckor,  klarade sig utan kryckor efter 4 veckor, men jag förstår att det handlar om 5-8 veckors läkning innan det blir någon bilkörning, för medelhöftisen.
 
Jag ska testa att sätta mig i bilen nu direkt,  man kanske klarar att halvligga och köra. Svåraste är nog att ta sig ur bilen eftersom den är så himla låg och det är vänster höftled som bytts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela