Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

inställt

Publicerad 2013-11-21 14:11:09 i Allmänt,

 
Jag fegade ur och avbokade operationen. ...ångrar mig redan, haft skitont i ickeopbenet den senaste tiden. Det är svårt att få det att fungera hemma om jag är opererad då jag är den ända med körkort i familjen. 
 
Det känns som ett oöverstigligt hinder med all rehabilitering som jag har framför mig. Höftledsoperation och ryggoperation, och månader och år innan man eventuellt är tillbaka på banan igen. 
 
Det psykiska är dessutom ett lika stort problem som det fysiska, även om jag tror att det lättar lite om jag slipper en del av värken. Det känns som att mitt batteri inte tar emot någon laddning, får ingen kraft, och det skrämmer mig mycket.
 
Det går inte en dag utan att jag hoppas på att dö, smärtfritt och fridfullt. ...men ändå är jag kvar. Jag är slut, färdig med livet, och rätt så besviken på mitt liv. Bara värk och ångest, det är knappt ett värdigt liv...och rädslan inför framtiden, snart blir väl jag också utförsäkrad precis som min fru, och det klarar jag nog inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela