Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Andra höften!

Publicerad 2013-09-11 17:43:20 i Allmänt,

 
Hej hopp, nu blir det en till höftledsprotes.
 
Jag lyckades självklart få en tid hos ortopeden SAMTIDIGT som Mr Obama hade vägarna förbi våran huvudstad, så det blev en lång dag och kroppen värkte rejält innan jag var hemma igen. 
 
Det är väl bäst att byta den höftleden med, sade min kirurg samtidigt som han förklarade att det finns en risk att det kanske inte blir bra, och att typ 6 % av operationerna får göras om inom 2 år. ...pga proteslossning, infektioner m.m........men min kirurg är grym, han sätter alltid en 3-poängare :)
 
Jag börjar faktiskt att krokna, jag vet inte riktigt hur jag ska orka med en ev ryggoperation och en höftledsoperation. Värken är VÄLDIGT jobbig och tar så mycket energi, och jag har en jävligt jobbig situation med ekonomin, och framförallt med en familj som är på väg att upplösas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela