Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

snart 7 månader

Publicerad 2013-09-19 16:36:30 i Allmänt,

 
Det går inget vidare med opbenet just nu, har stora problem och det värker rejält. Jag har visserligen gjort ändringar i min medicinering då jag har fått massa biverkningar,  dvs ännu fler biverkningar. 
 
Jag har hamnat i en rejäl svacka och mitt humör är på botten, min depression tar greppet om mig och ärligt talat så finns det inte så mycket i livet som gör mig glad,  skulle nog helst vilja slippa skiten.
 
Inte för att jag vill oroa någon som eventuellt står inför en höftledsoperation, men svärmors syster dog i måndags efter en höftledsoperation som orsakade komplikationer,  hon blev 67 år...Rip.
 
Jag är livrädd för att operera mig igen,  inte för att jag blev skrämd av hennes död, utan jag vet att en stor operation är förenat med en massa risker, och allra läskigast är tanken på att låta ryggkirurgen min operera ryggen från magsidan som verkar vara det aktuella. 
 
Vill inte leva så här,  men vill inte dö. . jag vill bara vakna upp ur den här mardrömmen....orkar inte med mer värk och oro, ångest osv...vill vara glad, pigg, positiv...lycklig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela