Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Livet känns tungt nu.

Publicerad 2014-08-05 09:32:17 i Allmänt,


Jag börjar tappa orken rent psykiskt nu, det känns helt enkelt som det inte finns något hopp om att bli kvitt värken. Det blir så långa pauser mellan sjukbesöken, man kommer bara 1 steg framåt och 0.99 tillbaka , sedan tar det 6 månader tills nästa steg som istället blir 0.99 steg framåt och 1 tillbaka.

Jag har iallafall ingen, eller nåja...nästan ingen värk i höfterna, och det är ju iallafall positivt. Ska försöka få till ett telefonsamtal till en annan sjukgymnast idag, en som är lite erfarnare än den första jag var hos.

Det som står högst på min önskelista nu är att kunna börja jobba igen.....efter att slippa värken vill säga. Jag blir galen på att gå hemma och känna mig som en parasit på samhället....jag vill laga saker, bygga saker, träffa människor och få min värdighet tillbaks . Kom igen nu GUD om du finns därute, hjälp mig för i helvete.....hjälp människorna på Gazaremsan , bota världens sjuka barn och trösta de rädda, ledsna och otrygga.

Life's a bitch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela