Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Mer än väl

Publicerad 2014-12-11 19:30:30 i Allmänt,

Jag har haft en bra dag rent värkmässigt, om man inte räknar med förmiddagen. Jag har suttit en hel del idag och det har känts rätt ok i bäckenet. Det verkar som att värken i benen triggas av att sitta ner framförallt, men självklart är böja sig framåt värre. Jag fick ett svar på min röntgen av si-lederna, och hör och häpna, de såg bra ut. Det kanske finns ett hopp trots allt, åtminstone för låsningen i si-leden. Just nu så har jag duktigt ont i ländrygg och bäcken, men det har jag räknat med, och det ligger inte på mer än en femma på vas-skalan, vilket i och för sig räcker mer än väl.

Jag ska försöka få tag på sjukgymnasterna som var duktiga på bäckenets problem, det tråkiga dock är att det blir långt att åka till dem. Jag skulle gissa att jag får vänta tills efter jul innan jag får tid hos någon av dem. Jag har läst lite om en metod som finns för att få ett bäckenparti som är instabilt lite stabilare, men det låter lite vanskligt, och är tydligen rätt så smärtsamt. Det går i korta drag ut på att injicera ett ämne i ligamenten som håller bäckenleden på plats, varpå det skall bildas ärrvävnad som styvar till det hela. Ungefär så uppfattade jag det lite kortfattat, rätt intressant… men jag tror att man fick stå för kalaset själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela