Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

4 veckor

Publicerad 2014-02-10 16:01:35 i Allmänt,

 
Är inne i en liten svacka just nu, äldsta höften är inte riktigt sjysst......jag knäckte nog den den första månaden efter operationen......ta det jädrigt lugnt när ni är nyopererade är mitt råd. Jag känner mig väldigt låg över all jäkla värk, och det är nog främst ryggen som dödar mig.
 
Jag känner mig dessutom så otroligt rastlös.....och det är jobbigt att ryggen hindrar mig från att sitta upp......så det är bara gå eller ligga som fungerar något sådär. Nyhöften känns bra....visserligen har jag ont, men det är på något slags vis ett behagligare ont än höft nr 1.
 
Nu ska jag ut och gå en sväng....siktar på 1.2 kilometer......till skillnad mot de 4.5 kilometerna som jag gick vid denna tiden med höft nr 1. Jag har ändrat lite i medicineringen också.....jag rapporterar senare ikväll.....om jag inte deppar ihop totalt förstås.

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-02-10 19:26:14

hej! hur gammal är din första höft som du opererade? ha det gott!

Svar: Jag bytte den för 11 månader sedan....och den jävlas med mig. jag misshandlade nog den är jag rädd, men jag ska träna bägge benen ordentligt när det går.
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: jag

Publicerad 2014-02-11 15:49:19

det är kanske för att du överbelastar din gamla höft som den jävlas nu?!läste att din ena ben var längre. är det fortfarande längre ef. den nya operationen eller är det bra nu? om den är längre kanske du har ont i ryggen ytterligare!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela