Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Kalas

Publicerad 2014-02-08 20:30:09 i Allmänt,

 
Varit och firat sonen idag.....och nu känns det i kroppen. Benet har klarat dagen hyfsat....men ryggen är katastrof nu. 
 
Jag tog nog i lite för mycket idag, både vad gäller höften o ryggen. Självklart kunde man inte hålla sig helt från barnbarnen,  utan det blev lite pussel på golvet, lyfta o kramas lite osv.....men det var det värt.
 
Höftjäveln känns ändå helt ok, och ändå har jag gjort en "massa" saker idag........rakat huvud o ansikte, duschat OCH varit på kalas i ca 3 timmar.....men ryggjäveln är en katastrof och är millimeter från att klämma sönder någon nerv eller vad det nu är.
 
Jag har träningsvärk idag, jag var nämligen lite duktig igår......började faktiskt att träna lite försiktigt med hantlarna, och det var härligt. Jag längtar verkligen till den dag då ryggen kommer låta mig träna lite tyngre o kontinuerligare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela