Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

4 dygn efter op

Publicerad 2014-01-18 17:48:46 i Allmänt,

Hemma igen.
 
Wow vilka dygn det har varit, hade glömt bort hur jobbigt det var att vara inlagd....och hur ont man kan ha.
 
Jag borde vara van att hantera värken, ha en högre smärttröskel än ovana, men tyvärr så fungerar inte värk på det viset. Mitt smärtcentrum är otroligt vältränat efter alla år med värk och känner igen den allra minsta värkuschlingen och alarmerar med otrolig intensitet.
 
första dygnet ÄR tufft, andra dygnet gick rätt bra om man inte räknar med ryggjävelns tortyr. Andra morgonen så blev jag lite övermodig (ovanligt...not) och hängde med arbetsterapeuten i trappgång, stretchövningar m.m...så eftermiddagen blev ett helvete med mycket värk i onödan.
 
Idag hade jag mycket värk redan när jag vaknade, och eftersom min hemresa blev inplanerad till 13.00 så blev tiden knapp. Jag började packa och bytte om, men det räckte med att byta kallingar så var kraften slut, smärtan hög o svetten rann....vila 15 minuter, sen packa telefonladdare o broschyrer...vila...packa osv.
 
-The force is weak in this one
 
 

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-01-19 10:52:28

välkommen hem! jag kommer att följa din blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela