Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Dag 6

Publicerad 2014-01-20 15:34:08 i Allmänt,

Vaknade med jättemycket värk i ryggen, tog mödosamt mig upp ur slafen pinka o tog min medicin....släpade mig tillbaka till soffan och somnade om.....fast jag fick vänta en halvtimme innan medicinen kapade toppen av smärtan.
 
Benet är väldigt stelt idag och värken är lite mer hanterbar. Jag ska försöka resa mig upp oftare under dagen, och få till lite stretching. ..utan att ta i för mycket. 
 
Det känns verkligen skillnad från dag till dag,  och även om värken åker upp och ner, är smärtan genomsnittligt mindre. Jag kämpar vidare.

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-01-20 19:34:59

hej! jag undrar hur lång tid väntade du på operation?

Svar: Hej! Det gick rätt så fort...särskilt med höft nr 2. Jag tror att jag blev kallad till operationen inom ca 2 månader.
hoftoryggjaveln.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela