Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Dag 7

Publicerad 2014-01-21 16:55:04 i Allmänt,

Idag så har det gått ytterligare lite framåt, värken i vila är mycket mindre och förflyttningar går lättare. Jag är v'äldigt stel i benet och det är rejält svullet kring operationsområdet och det känns som man har en plånbok under förbandet.....vilket alltså är helt i sin ordning. Den första höften känns fortfarande som att man sitter eller ligger på en liten skiftnyckel....typ.
 
Jag har faktiskt gått lite mer inomhus idag och jag har sagt till mig själv att jag skall försöka få till en liten promenad utomhus innan veckan är slut. Att greja 500 meter borde inte bli några problem, jag menar alltså för höftens skull...annars kan jag gå hur långt som helst eftersom jag är lojligt envis.....oftast.

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-01-22 16:11:00

hej! jag undrar var får man tag på hjälpmedel?

Svar: Jag skulle ordna tillbehör själv......men när jag var på sjukhuset så överöste de mig med kildynor, strumppådragare , förhöjning till toa, duschpall osv. Jag tror nog att du får hjälpmedel på sjukan, men det är nog bättre att vända sig till sin vårdcentral så ordnar dem med att beställa prylarna från hjälpmedelscentralen,,,,,blir mycket att släpa på annars.
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: jag

Publicerad 2014-01-22 18:05:17

tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela