Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Dag 8

Publicerad 2014-01-22 17:22:09 i Allmänt,

Idag har det inte hänt så mycket, känns rätt så oförändrat från igår faktiskt. Jag har överkomlig värk när jag reser mig ur sängen eller går omkring, och vid vila känns det nästan inget alls från höften.
 
Natten blev lite orolig för jag hade problem med att jag tappade känseln i benet, men jag antar att det är för att det är så svullet och hårt runt såret, och när jag ligger på den knölen trycker det på nerver så benet domnar. Gud vad jag längtar efter att slippa ligga på rygg.

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-01-23 10:17:47

hej! jag undrar efter hur lång tid börjar man gå till sjukgymnasten?

Svar: Hej, jag har inte varit i kontakt med sjukgymnast efter någon av operationerna, utan rekommendationen har varit träning i egen regi....och sedan om det krävs, så ska jag kontakta en sjukgymnast.
Man börjar jobba med sjukgymnast redan dagen efter op, och innan man får åka hem så har man fått övningar och tips från ortopedens arbetsterapeut/sjukgymnast. .....så det är bara att röra sig mycket och ha tålamod :)
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: jag

Publicerad 2014-01-23 13:10:00

konstigt för att jag förstod av de andra bloggare att de gick till sjukgymnasten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela