Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Snart så smäller det.

Publicerad 2014-01-10 13:24:46 i Allmänt,


Nu är det snart dags för operation igen, och det känns jobbigt........väldigt jobbigt faktiskt. Jag ska inte säga jag är rädd.....för det är jag inte, men jag vet hur jobbigt det kommer att bli, och jag är orolig att familjen inte klarar sig utan mig om något skulle skita sig hemma.

På Måndag läggs jag in och på Tisdag sätter kirurgen kniven i mig om allt går som planerat. Jag har haft en tuff tid de senaste veckorna på grund av värk i ryggen och benen, så det kommer bli väldigt skönt att slippa värken under de timmarna som ryggmärgsbedövningen sitter i.

Jag har kommit igång med promenaderna igen, men det skulle nog varit betydligt mycket mera promenerande under de sista månaderna av 2013.....men bätre sent än aldrig sägs det ju. Jag hoppas att jag orkar skriva lite mer om hela den här upplevelsen när jag har landat efter operationen.

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-01-11 21:54:42

nu har jag hittat till din blogg...är 32 år och har artros i båda höfter!kommer förmodligen operera mig nu i januari eller februari! så jag kommer att följa din blogg med intresse!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela