Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Värker sönder

Publicerad 2014-01-12 09:59:25 i Allmänt,


Värken tar kål på mig snart. I morgon så läggs jag in på avdelningen, och på Tisdagen blir operationen av......om inget kommer emellan. Idag så är det främst ryggen som plågar mig så in i helvete.......håller faktiskt på att förgås. Idag har jag en massa grejer som måste ordnas inför operationen, känns som en jättebörda som ligger på mina axlar. Det är svårt att förklara hur tungt allt blir när man har en värkande kropp, men ni som har värk vet ju hur det är.....och det känns faktiskt skönt när man pratar med människor som sitter i samma båt som en själv.

Det känns så patetiskt att man ska tycka att en storhandling och lite förberedelser som att bädda rent i sängen ska vara en så övermäktig uppgift.....patetiskt, och jag tror nog att folk tycker att jag är en LAT jävel som bara ligger i soffan eller i sängen. Ikväll blir det en Hibiskrubbdusch (desciniferande medel) och det är då jag som jag börjar stressa upp mig en aning.....den där lukten av bakteridödande rengöringsmedlet får mig att bli påmind av de andra operationerna, och det är jobbigt.

Det är jobbigt att lämna familjen i sticket när jag verkligen vet att de behöver mig......jag har liksom inget val, jag måste bli frisk i benen, så att jag kan operera ryggen och bli arbetsför igen.....eller åtminstone minska smärtan så jag orkar press mig till att jobba igen. Som det är nu så kommer vi nog att gå i konkurs innan sommaren......eller snarare innan våren. Jag är jävligt tacksam att jag får all denna kostsamma vård från samhället, verkligen tacksam. Tyvärr så blev min fru utförsäkrad efter sina diskbråck, och dessutom så fick hon sparken från sitt jobb eftersom hon ansågs för dålig att jobba.

Det är tufft att få mina 13000 att räcka till hela familjen, huset, mat, kläder osv. Jag är mest ledsen att jag inte kan ge min dotter pengar till kläder....hon är verkligen förkrossad över att behöva gå i samma kläder dag ut och dag in.....det gör ont i mig att se hennes sorg. Dottern och sonen är verkligen förkrossade över att vara fattiga.......vi är fattiga.

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-01-12 10:28:35

jeg vet hur det känns! för någon år sedan hade vi inte råd att betala räkningar så vi hamnade på kronofogden!undrar om du har social eller i alla fall bostadsbidrag? för 13 tusen räcker inte åt alla

Svar: hej, nej jag får inga andra bidrag än min sjukersättning så det är verkligen tufft. jag hade sparat lite till att ha som buffert om något skulle hända med huset eller liknande......men nu är de pengarna också slut. Ett helt livs besparingar är borta nu, och jag tror att det kommer att bli värre........tyvärr
hoftoryggjaveln.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela