Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Nästan 7 veckor

Publicerad 2014-03-02 15:12:36 i Allmänt,

 
Det går superbra med nya höftleden, jag är nästan helt smärtfri vid vila.....även när jag gått på en promenad eller tränat. Jag kan faktiskt gå inomhus utan krycka, men jag försöker ändå använda den eftersom jag inte vill göra om samma misstag som jag gjorde med förra höften.
 
Jag kan köra bil utan problem, fast det gör lite ont när man ska baxa in benet i bilen. Barnen och barnbarnen var hem igår och jag stod på knä och lekte lite med dom, lyfte upp dom och satt med vid bordet när vi åt, satt nog i 3 timmar totalt....och höften klarade det bra.......men ryggjäveln höll på att ta kål på mig, och kvällen blev en mardröm med MYCKET värk.
 
Sista veckorna har ryggen verkligen plågat mig och jag tog kontakt med min ryggkirurg nu i veckan, vi kom överens om att jag skall boka in diskografin i slutet av Mars månad när höften hunnit läka lite mer. Jag ska ringa och prata med doktorn som ska göra diskografin nu i veckan som kommer.....får inte skjuta upp det också...som allt annat.
 
Jag har tvekat lite inför en eventuell operation av ländryggen, dels för att jag kommer ihåg hur jävla ont jag hade efter operationen, och dels för att jag vet att en operation inte är någon bergsäker lösning mot ryggvärk. igår kväll så tog jag defenitivt beslutet att jag måste köra på en operation eftersom jag inte har något liv överhuvudtaget med denna jävla värk.....och detta att aldrig kunna vara med i vardagen eller festligheter osv. det är inte ett värdigt liv.
 
Jag ser bara 3 alternativ av livet i framtiden....
nr 1, jag opereras och blir bra, eller åtminstone mycket bättre.
nr 2. Jag blir inte bättre och börjar med starka mediciner, morfininjektioner.....ja, snudd på knarkare dygnet runt.
eller nr 3. Jag får helt enkelt avsluta mitt liiv, som man gör med djur som lider.....jag grejar inte ett år till...no way, jag pallar inte mer helt enkelt och jag skulle gärna fortsätta livet om jag blev bättre, men så här...nix, nej aldrig i livet.
 
Just nu så känns det som jag inte pallar ens en vecka till, men jag kör på med mina elstötar (TENS) och biter ihop med mina sista krafter.....för min familjs skull och för min far och syskons skull.....utan dem hade jag nog skitit i allt nu med detsamma, det smärtar mig att säga detta, men jag skulle helst vilja vara död och slippa värken.

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-03-04 13:16:06

hej! oj det låter för hemskt för dig! när skall du göra operationen av ryggen? min operation har gått bra

Svar: Kul att det gått bra för dig....hur var första dygnet efter operationen? Mycket värk? Jag vet inte riktigt när operationen av ryggen blir av.....krya på dig 😊
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: jag

Publicerad 2014-03-04 18:33:43

värken var uthärdlig!

Postat av: jag

Publicerad 2014-03-04 18:33:43

värken var uthärdlig!

Postat av: jag

Publicerad 2014-03-09 13:27:35

jag menar att jag hade inte så mycket värk som tur det! dessutom var jag inte illamående utan bara lite svag och yr första 2 dygnen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela