Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

snart 10 veckor

Publicerad 2014-03-21 16:24:00 i Allmänt,

 Det går framåt. Jag går utan kryckor inomhus och höft nr2 läker fint. Första höften bråkar fortfarande, men det är bara att kämpa på.
 
Jag klarar mig utan sittdynan men strumppådragaren behöver jag fortfarande. jag hade skrivit hur mycket som helst I detta inlägg..... Sen blev det strömavbrott och allt försvann :-(
 
Jag ska göra diskografin den 10 April..... Eller efter den 28 April..... Röntgenläkaren skulle åka skidor I Schweiz och visste inte om han skulle hinna med min undersökning innan han åker på semester.
 
Jag känner mig väldigt orolig inför en till operation nu..... jag menar, någon gång tar väl turen slut... Det har ju blivit ett gäng operationer redan, och en operation är ju en operation, och det känns sådär att någon ska gräva sig in I ryggen min...... Via magen dessutom.
 
Jag måste å andra sidan bli så pass bra att jag kan börja jobba igen..... Blir nämligen utförsäkrad snart....och det vore en total katastrof eftersom frun redan är utförsäkrad pga hennes diskbråck som inte har läkt... Bla.
 
Känns rätt så ruttet att vara utblottad och en hårsmån från personlig konkurs..... allt pga av att man fick en skitkropp som har tagit stryk efter åren inom byggbranschen och senare på varvet....bittert.
 
Ca 12 300 spänn har familjen att leva på I månaden....rätt tufft med 2 tonåringar o 2 vuxna I hushållet.....känner faktiskt flera familjer som lägger den summan på mat och alkohol.... Varje månad.
 
Fan vad bitter jag känner mig nu....Hmm, jag ska träffa både min handläggare på försäkringskassan och arbetsförmedlingen nu på Måndag.....tankarna snurrar runt I huvudet...... Skulle nog helst bara lägga mig ner och dö på mötet hos AF & FK....... statuera ett exempel, kanske bjuda med en kvällstidning och dö mitt under prime time.....I direktsändning.... Det kanske åtminstone skulle hjälp andra som står inför en liknande situation.
 
 

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-03-23 17:31:03

hej! jag vet ju att du får för lite pengar och att frugan får inget alls...jag tror att ni klarar inte att bo i huset...ni får nog flytta till en lägenhet och försöka klara er i lägenheten.då skulle ni i alla fall ha tillräckligt med pengar...nu som det ser ut lider barnen mest! hoppas att allting löser sig till slut för er allihopa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela