Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Överansträngd

Publicerad 2014-11-05 21:11:54 i Allmänt,

Det verkar som att det blev för mycket promenerande för min kropp, jag har skitont i bäcken/ländrygg och benen. Det är värst i min högra bäckenled eller om det nu är ländryggen som känns. Jag är rätt så säker på att det är bäckenleden som orsakar mest värk nu. Jag hade skitont för en timme sedan, men när jag låg i sängen och knixade med ryggen och bäcken, så var det helt plötsligt en helt annorlunda känsla… mindre ont och kunde svanka mera. Det måste ha varit något som lossnade där inne. Jag har visserligen redan förstått att det är något som hakar upp sig, eftersom jag varit hos kiropraktorn och blivit hjälpt några gånger.

Det som är tråkigt är att det låser sig direkt jag reser mig upp ur sängen, eller nästan direkt. Jag är tyvärr inte hjälpt av att veta detta, eftersom de inom den vanliga sjukvården har egna uppfattningar av vad som orsakar olika smärttillstånd. Det är något som jag inte förstår… de tar stillbilder vid röntgenundersökningar… HALLÅ!  Man ser väl inte en låsning på en stillbild? En annan sak som de gör annorlunda än i vissa andra länder är… man tar röntgenbilder på människors ryggar när man ligger ner!!! Det borde väl vara lättare att se hur mycket utrymme det är mellan kotorna när patienten står upp, böjer sig, eller sitter ner… eller kanske lyfter något tungt.

Det är konstigt att jag som inte ens är läkare fattar det och inte våra svenska experter. Det är ryggläkare i USA som använder sig av stående och belastande röntgenundersökningar. Jag har faktiskt en hel del andra idéer också, som skulle kunna användas med framgång tror jag. Det rör sig om flera olika tillvägagångssätt och verktyg vid bland annat höftplastik och steloperation, dessutom har jag en idé på hur man kan göra om höftledsproteserna så de blir bättre… men jag får ta det när jag är tillbaka på banan vad gäller min psykiska ork, eller mentala ork.

Min mage har börjat ge upp nu. Jag har haft skitont i magen i många dagar nu, och jag antar att det är voltaren som jag inte grejar längre. Jag har förvisso lagt till en annan medicin mot nervutlöst smärta också, den vet jag inte om den är tuff mot magen eller inte, får kolla upp den på fass. På det stora hela är det en jävla skitdag… med både värken och måendet, men vad gör man… får försöka att sova på saken… sova är det bästa man kan göra, det blir aldrig tråkigt, och det gör aldrig ont i drömmarna… nästan aldrig i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela