Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Jag ska vara stark idag

Publicerad 2015-04-05 09:17:15 i Allmänt,

söndag den 5 april 2015.

 

Idag kommer barn och barnbarn hit och det blir jättetrevligt. Jag har ändå lite ångest över att det blir mycket värk och en kväll som kommer att sluta med att man vill försvinna från jordens yta. Jag ska verkligen försöka att sköta om ryggen så gott det går… även om det innebär att jag missar en massa tid med mina älskade ungar och ungarsungar. Jag hade en jädrans tuff dag igår med mycket tankar om de orättvisor jag upplever mig utsättas för, men idag känns det lite bättre faktiskt.

Jag tror att min lösning på det här problemet med försäkringskassans och polisens svineri mot mig är att bara acceptera deras orättvisa behandling av mig. Om jag inte bryr mig om jag blir ruinerad och pissad på av myndigheterna, så kan de inte heller vinna över mig. Varsågod myndigheterna… rövknulla mig om ni vill… jag bryr mig inte och jag skiter fullständigt i om ni tar min värdighet ifrån mig. Ni kan förövrigt fara ända in i pipsvängen vad mig anbelangar.

Så, nu var det problemet löst i alla fall. Jag ska hämta dottern vid bussen strax, och jag måste vara i tid… för mina små barnbarn har alltid sett sin morfar stå och vänta på dem när de kommer med bussen. Det är underbart att se deras miner när de ser att jag står där och tar emot dem när de kliver av bussen. Den kramen jag får av dem där är lika bra som vilken depressionsmedicin som helst… eller bättre förresten. Det kommer att bli en lång dag idag, värken kommer att vara svår, men det är värt det i långa loppet, för det är med kärlek som man kan överleva den här skiten som jag sitter i.

Det skulle kännas skönt om de tog huset ifrån mig, då skulle jag inte behöva sitta fast här ute i skogen med en granne som är sjuk i huvudet… eller hon kanske bara är ond… även om jag inte tror att en människa kan vara ond, utan det är nog bara hennes handlingar som är onda… eller så är hon allvarligt sjuk i huvudet i form av någon slags schizofrenisk sjukdom… med klar paranoia som utstickande egenskap. Jag längtar efter att få slippa härifrån, och även om det betyder att jag måste leva på gatan så är det värt det för mig… kanske inte för barnen och frun, men de får väl försöka att få hjälp med något boende på något sätt. Mina hemmavarande barn är ju också vuxna, så de måste försöka att ta hand lite om sig själva tycker jag.

Polisen och psykologen har rätt om mig… jag är inte så frisk som jag låtsas vara. Igår så hade jag en dag som kändes ordentligt nedstämd och stressad. Mitt huvud fungerar verkligen dåligt när jag har mycket värk eller är stressad. Det kan gå så snabbt ifrån rätt så glad till helt nere under isen… och det är klart att en sådan människa kanske inte ska ha tillgång till vapen. Det betyder inte att jag tycker att det är rätt att ta mina vapen ifrån mig eller dra in mina licenser… det är orättvist för det är mina vapen och min idrott, så om de är oroliga tycker jag att de ska låta mig göra en ordentlig undersökning hos en kunnig psykiatriker.

Nog om den skiten nu. Jag ska vara stark idag… jag ska låta de människorna som jag älskar mest i hela världen, se sin pappa och morfar och farfar, vara glad och tillfreds. Jag ska göra mitt yttersta för att de ska tro att jag är etthundra procent frisk och tillfreds, det får bli mitt mål för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela