Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

massiv värk

Publicerad 2015-04-02 07:55:03 i Allmänt,

torsdag den 2 april 2015.

 

Ska strax åka till ryggcentret för att träffa läkaren och sedan träffa hela teamet på en gång för att få veta om de vill ta sig an mitt fall. Jag känner mig rätt så tillfreds och säker på min sak… jag behöver inte deras hjälp. Värken jag hade igår kväll går inte att beskriva i ord, men jag har inte varit med om den intensiteten av värk sedan jag opererade höfterna… det var som att stå upp till midjan i flytande lava ungefär, fast jag överdriver lite så var det ändå en åtta på vas-skalan… och det var inte någon lek.

Jag har tänkt en hel del på vad jag tror att ryggteamet kan tillföra mig, och jag kom fram till att de inte har något att ge mig som jag inte redan kan. Jag är den enda som kan hjälpa mig själv… det är den enkla sanningen. Jag kände mig väldigt uppgiven igår kväll när jag hade en sådan massiv värk och dessutom funderade på det här med försäkringskassan och vapenlicenserna. Jag har insett att samhället är en sjuk inrättning och att när man använder lagar som är huggna i sten och är döda ting… till att bestämma ödet hos människor som är mjuka och levande, då blir det lätt fel.

Att det sitter människor och använder dessa lagar för att förstöra livet för människor är väldigt skrämmande, det kan sluta hur illa som helst för den människan som blir överkörda av några paragrafer ur en lagbok eller ett regelverk. Att som ett dynamiskt väsen bli styrda av odynamiska bestämmelser är inte lyckat, det är då vi får exempel som en svårt cancersjuk patient som utförsäkras för att denne inte kommer att dö i tid. Jag vill inte vara en del av allt detta längre… eller det har jag inte velat på väldigt länge, men det känns ännu starkare idag än vad det gjort på väldigt länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela