Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

slitiga motgångar

Publicerad 2015-04-22 17:43:24 i Allmänt,

onsdag den 22 april 2015.

 

Jag har haft en jobbig dag trots att jag inte har gjort så mycket. Jag hade en tuff morgon både vad gäller humör och värk, förmodligen sitter de ihop, eller såklart sitter de ihop. Mina tonåringar var verkligen pest i morse… det är inte lättare med stora barn än med små barn direkt, snarare tvärtom. Jag har fått en liten dipp i humöret för övrigt också… känns som att jag har tappat tron på mänskligheten igen… jag har bara lust att strunta i allting just nu.

De ringde från arbetsförmedlingen idag och ville prata om det här med a-kassan som jag inte har rätt till. Det är solklart att jag inte har rätt till den eftersom jag inte kan ta ett arbete just nu, problemet är bara det att då blir jag antagligen av med rätten till ersättning från försäkringskassan eftersom jag inte får behålla min SGI. Jag ska kolla upp det där med sjukdomsgrundande inkomsten imorgon, det blir till att ringa till försäkringskassan igen… jippie. jag är ärligt talat väldigt trött på att hålla på med den här soppan just nu… det är skrattretande faktiskt.

Jag har ju alltid min reservplan som jag kan ta… men det får bli den absolut sista utvägen… eller förresten den absolut näst sista utvägen. Jag känner mig jagad från alla håll just nu, det blir liksom aldrig ledigt från eländet. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den här situationen utan att jag gör människor illa, jag skulle bara behöva åka bort och vara ensam ett tag, jag orkar inte med alla dessa situationer med myndigheter och familjeangelägenheter och utförsäkringar och konkurshot osv. En vacker dag så tar det här livet av mig… är jag rädd.

Jag är ändå på ett hyfsat bra humör om man ser på det stora hela. Om jag hade haft alla dessa slitiga motgångar för ett halvår sedan så hade jag nog fan givit upp för länge sedan. Jag måste vara magnetisk på något sätt… magnetisk för överjävliga händelser och situationer. Det får vara bra med motgångar nu tycker jag. Det är nästan lite komiskt för de människor som jag har kontakt med genom t.ex. socialtjänsten och arbetsförmedlingen tycker att det är jättejobbigt när de får höra nästa tvist i min livssituation… de tycker synd om mig och tar illa vid sig, men det gäller inte för försäkringskassan eller inkasso tyvärr… de bara maler ner en med sitt maskineri.

Det blev i alla fall lite mat handlat idag… på krita. Jag har inte några pengar kvar tyvärr så det fick bli på soppakortets kredit… vilket inte blir så kul nästa månad… förhoppningsvis så är konkursen ett faktum till dess, med fan tro sa kärringen… eller relingen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela