Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

ärrad för livet

Publicerad 2015-08-18 17:56:10 i Allmänt,

Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den här knipan… det verkar vara kört för familjen nu. Om jag skulle bli så pass bra i ryggen att jag skulle kunna börja jobba på mitt gamla jobb så kanske det ordnar sig, men det lär inte bli så bra i ryggen tyvärr. Försäkringskassan har verkligen gjort sitt yttersta för att jag ska ge upp min kamp om rätt till hjälp genom dem… jag har totalt blivit bortlurad, fintad, dribblad upp på läktaren av dem.

Helst av allt önskar jag att jag vore död… eller åtminstone redan krossad och etablerad som uteliggare, jag misstänker att den här omställningen kommer att göra mycket ont, så det hade varit skönt att ha den avklarad. Jag orkar inte kämpa mot myndigheterna längre, jag skulle ändå vilja att min historia kom ut till människors kännedom så att det kanske går att ändra på sjukförsäkringen så att inte någon som blir sjuk ska förlora allting om han inte blir frisk eller arbetsför igen.

Jag kommer inte att kunna försörja min familj och det är verkligen tungt att inse. Jag har inte ens kraft till att ordna pengar på ohederligt vis eftersom jag inte orkar någonting alls. Den enda chansen jag har är att någon hjälper mig med att överklaga mitt ärende, men det finns inte någon som kan göra det tyvärr. Min handläggare på socialtjänsten har ju tillsammans med en konsult försökt att hjälpa mig men det verkar inte finnas tid från deras sida… dessutom så har försäkringskassan och de andra myndigheterna gjort det så krångligt att ingen normal människa klarar av att överklaga alla beslut som tas.

Det verkar som att vi har en vinnare, och det är inte jag. Om jag inte bryter ihop helt på grund av den här situationen så kommer jag att vara ärrad för livet i alla fall… jag kommer aldrig att lita på våra myndigheter igen. Jag skulle vilja försöka förklara för någon hur det fungerar för de som blir långtidssjukskrivna… men jag vet inte hur jag ska lyckas förklara det, det är så konstigt och rörigt att man knappt fattar vad som försiggår själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela