Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Dags för operationen...

Publicerad 2015-08-12 09:58:56 i Allmänt,

onsdag den 12 augusti 2015

 

Nu är timmen slagen… idag skrivs jag in på ryggkirurgen för operation i morgon. Jag känner mig väldigt lugn men jag är jävligt dålig i både ryggen och bäckenet så jag bävar inför allt som skall göras, dvs. resan dit och skrubbning av kroppshelvetet med hibiscrub… jag avskyr själva rengöringsprocessen inför operationerna.

Min situation vad gäller det ekonomiska är förtvivlad… det verkar som att det kommer att gå åt skogen helt enkelt. Försäkringskassan har nu avslagit frugans överklagan för att de påstår att de inte fått in någon överklagan i tid… vilket måste varit postgången som har strulat för jag postade den i god tid. Jag har överklagat överklagan men fått avslag på den också.

Min överklagan hos förvaltningsrätten har inte behandlats ännu så jag tror att det hinner skita sig innan den blir klar. Jag är egentligen inte särskilt orolig över den stundande konkursen… jag liksom förtränger den eller kanske tom skiter i det… det kanske rent av blir skönt att få ge upp den här sista värdigheten som man har och bara falla ner i mörkret, då kan det ju inte bli värre i alla fall. Man kan ju inte bli vräkt från sitt boende om man är bostadslös… uteliggare.

Jag hoppas att min rygg hinner läka ihop så pass att man inte är hindrad av sviterna efter operationen i alla fall. Det finns nog inte något hinder från att operera nästa nivå i ryggen bara för att man är bostadslös och utblottad… bara man rent mentalt orkar kämpa på tills man har kommit så långt i den här processen. Imorgon så åker alltså skrotet ur ryggen ut och i nästa steg blir det antagligen en diskprotes på nivån närmast under det stelopererade området.

Den här operationen sker från ryggsidan där järnskrotet sitter kvar, men nästa operation görs från magsidan vilket innebär att de inte kunde göra båda operationerna på en och samma gång. Min kirurg vill dessutom att jag ska träffa en ny ortoped innan nästa operation för att bedöma hur mycket av mina problem som kommer sig av min dåliga bäckenled, så jag antar att nästa operation inte kommer att bli av innan årsskiftet… nästa vill säga… suck.

Min mentala dagsform är i alla fall inte helt nattsvart trots alla motgångar… fast jag är lite låg skall erkännas. Om jag ska vara helt ärlig så ser jag just för tillfället inte någon framtid för mig, och helt ärligt så känns det som att det kommer att vara kört för mig och familjen inom ett halvårs tid. Jag kommer att fokusera på dagens vedermödor och morgondagens helvete nu… så får vi se hur det går framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela