Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

god jul på er.

Publicerad 2015-12-23 18:51:38 i Allmänt,

onsdag den 23 december 2015.

 

Vilken tur att man har gjort det mesta av julförberedelserna… nu är det bara att handla mat, julklappar, julpynta, skaffa gran och laga mat… sen är det klart. Nej det är ju inte någon fara med att ha allt det kvar att göra, för jag struntar i det den här julen… jag har för ont och mår lite för pissigt.

Jag håller på att dra ner mina mediciner för jag mår så jäkla dåligt av dem… det har gått sju dagar nu och jag håller fan i mig på att dö. Det som är värst med att dra ner eller sluta med medicinerna är att man blir helt dödssjuk när man tänder av. Det låter som att man är värsta narkomanen, och det är man ju kan man ju säga… fast jag tar det som läkaren skriver ut.

I vanliga fall ska man ju trappa ner långsamt, men det har blivit så akut jobbigt med att må dåligt och vara beroende av en jäkla kemikalie… jag vill bara ha ut skiten ur systemet för gott. Jag har ju slutat helt ett par gånger förut och den första gången så höll jag på att dö… men då låg jag på maxdoser, och helt ärligt sagt så hade jag ju ökat på den lite också. När värken tar över och man håller på att knäcka ihop av smärtan så är det så jäkla lätt att börja igen… då är det kört.

Jag väntar fortfarande svar om operationstid och tillvägagångssätt, men nu lär inte min kirurg vara tillbaka förrän långt efter nyår tyvärr… han har råd med långa semestrar tyvärr. Just nu har jag svårt att skriva för jag klarar inte att ligga på rygg under särskilt långa stunder… sen blir värken för svår och det håller i sig i timtal efteråt. Än så länge är jag motiverad och kommer att försöka att kämpa fastän värken är bra nära att vinna tillbaka mig till rävgiftet som läkarna skrivit ut.

Jag hoppas att den som eventuellt läser detta får en jul utan massa värk eller nedstämdhet… var snälla mot er själva, även om era kroppar eller knoppar behandlar er som skit så är ni ändå värda att bli älskade av er själva… det är dessutom en bra smärtstillare och ångestdämpare… så god jul på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela