Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

bära eller brista

Publicerad 2015-02-11 08:08:54 i Allmänt,

onsdag den 11 februari 2015.

Idag så får jag äntligen lämna huset och träffa människor, visserligen blir det bara min psykolog och en psykiatriker, men det är bättre än ingenting. Jag brukar alltid må lite bättre när jag har fått gå och prata med någon som är bra på att lyssna på mina tankar. Jag mår rätt så bra just nu, om man inte räknar med den fysiska värken och biverkningarna från medicinerna. Det kommer att bli en rätt tuff dag vad gäller ansträngningar och värk, men jag tror att jag kommer att hamna på plus ändå innan dagen är slut.

Jag funderar på att köpa godis när jag ändå handlar, fast jag egentligen inte har råd eller bör bejaka mitt gamla sockerberoende… det känns ändå som jag behöver de där måbrahormonerna som socker kan trigga igång, det enda som är dumt är att man blir sockerbakis efteråt. Jag har redan ordentligt ont i ben och länd, men ibland så kan det faktiskt minska när jag rör mig lite lagom. Det blir två besök inom psykiatrin, gå på apotek, handla mat, besöka min bror och svänga förbi kommunhuset för att lämna lite papper… puh, det är rätt mycket som man ska greja idag ser jag när jag summerar det hela, men det får bära eller brista.

Jag funderar på att försöka gå med i ett sällskap av någon sort, typ ett där man kan diskutera saker med människor med liknande intressen, eller varför inte ett helt random intresse bara för att träffa människor och få in lite nytt i livet. Tyvärr så har jag min hälsa som hindrar mig en hel del, för att inte avsaknaden av en ekonomi som gör det svårt med utgifter. Det skulle vara så otroligt härligt om man fick lära känna någon som kunde ge en sådär härligt med energi. Drömmen vore att hitta ett gäng att spela ihop med, helst rock n roll, men egentligen vad som helst bara det är musik.

Det skulle vara kul om man kunde hamna bland lite ungdomar som har den där energin och livsgnistan som man saknar. Jag är inte helt säker på att det får den effekt som jag hoppas på, eftersom jag också har varit med om att man blir ännu mattare och orkeslösare av en del människor med för mycket eller fel energi. Vi får se vad man kan hitta på för att orka ta sig tillbaks till livet, men någonting måste göras det är en sak som är säkert. Det får bli att kolla runt lite på nätet om det finns något som kan vara en bra ny hobby.

En häftig grej för själen vore att kasta sig ut i något skrämmande som en sångkurs, teater eller någonting annat som är naket och utsatt. Jag tror att det är en utvecklande upplevelse, fan man kanske skulle börja sjunga i en kör eller söka sin tro, kanske jobba ideellt med att vara en jourhavande kompis, besöka gamlingar utan anhöriga, lära flyktingbarn att spela gitarr, dela ut gratis kramar, stoppa mobbing, eller hjälpa gamlingar att komma ut i friska luften. Allt detta kräver dock att jag kommer igång och känner mig lite piggare hur som helst… men vad fan, det kommer att ske med lite tur och mycket vilja och rätt hjälp… det finns en framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela