Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Energi sökes

Publicerad 2015-02-10 10:18:09 i Allmänt,

tisdag den 10 februari 2015.

Gårdagen var väldigt seg, jag sov mest hela dagen faktiskt. Jag känner mig kroniskt trött och det verkar inte hjälpa med sömn i massor, utan det verkar sitta i själen. Igår tog jag min patetiskhet ett steg längre… jag satte in en annons om att jag söker brevvänner. Jag känner mig så ensam fast jag lever med min familj, och det känns som att jag inte har någon annan i hela världen att öppna mig inför. Jag saknar verkligen att prata med människor i allmänhet eftersom jag i grunden är en nyfiken kille som älskar människor. Om jag skulle ha någon att dela mina tankar med så tror jag att jag skulle bli starkare.

Det känns lite fånigt och nervöst med en eventuell brevvän, men om man inte vågar så kan man inte vinna. Jag skulle nog bli jätteglad om någon ville börja brevväxla med mig. Hemma har jag inte någon jag kan prata om mina tankar med, och särskilt inte om det är jobbiga tankar som måste ventileras, eftersom jag inte får prata om jobbiga saker med frun då hon blir så upprörd. Det blir alldeles för tungt att inte ha någon att bolla sina tankar med. Jag är inte ute efter en flickvän eller någon romans, men jag brukar bli förtjust i de människor jag kommer nära.

Min värk har varit rätt så tuff, men jag var på kalas i söndags så jag fick styrka, kärlek och energi ifrån mina barn och barnbarn, dessutom hade jag ett jättetrevligt samtal med en annan människa på kalaset, vilket var superhärligt… verkligen en energiboost. Det är lite konstigt att jag sover så mycket hemma, jag är alltid trött, och jag menar väldigt trött, så pass trött att jag somnar hela tiden. Med tanke på energiboosten så är det konstigare att jag vill sova hela tiden, det känns nästan som att det är en typ av sömnsjuka… men det är såklart inget sådant som gör mig trött, antagligen depressionen tillsammans med min upphackade sömn är den skyldige.

Tänk om jag får svar från någon som vill brevväxla med mig, det vore häftigt, men jag är lite nervös inför nakenheten som uppstår när själar blottar sig för varandra, men det kanske inte är någon som vill skriva så rakt från hjärtat och om sina innersta rädslor och sin innersta glädje och förhoppningar på livet. Jag har ju aldrig haft en tvåvägskommunikation med det skrivna ordet som hjälp, så det kommer att bli riktigt spännande och läskigt att ge sig på denna uppgift. Hoppas att ni har det bra där ute i det skrivna ordets värld, eller att ni har en bra dag i riktiga livet, med massor av kärlek från de som älskar er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela