Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Det är mycket nu

Publicerad 2015-01-18 22:57:10 i Allmänt,

Idag har det varit en bra dag ur smärthänseende, vilket man inte kunde säga om de sista dagarna innan den här dagen. Jag hade skitont i två dagar, men det kom nog av att jag promenerade. Jag försökte att göra en comeback med mitt gående, men efter att ha tagit två promenader som var lite längre så blev värken nästan outhärdlig. Mitt mående har inte heller varit något vidare faktiskt, jag har till och med hoppat över två möten på kbt:n faktiskt, och det var nog mest ångest som var orsaken till det… och det faktum att jag inte har råd att åka dit heller.

Min ekonomi är ju en katastrof i och med att jag inte får någon sjukpenning, det är det som kallas utförsäkrad och utfattig. Jag ska ju börja på sjukgymnastik i veckan som kommer, men om jag ska vara ärlig så har jag inte råd att åka dit, eftersom det kostar för mycket med resan. Det är lite moment 22 över det hela. Mitt bäcken gjorde verkligen en upphämtning på bara två dagars vilande från promenaderna, men det är ju inte någon långsiktig lösning att vila sig i form… jag måste ju kunna jobba med något, och det finns inte så många jobb som man undvika att sitta, stå eller gå.

Jag ska för övrigt träffa en arbetsterapeut på arbetsförmedlingen i veckan som kommer också, hon verkade jättetrevlig när jag pratade med henne i telefon. Jag var tvungen att ringa henne och ställa in vårt möte som skulle ägt rum i fredags… samma orsak där, det vill säga att jag fick ångest över att behöva göra av med pengar på resan dit, men även lite ångest över att behöva vara bland människor, ungefär samma sak som händer när jag ska in och handla mat… man har blivit lite folkskygg helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela