Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Värken dödar mig

Publicerad 2015-01-19 17:06:31 i Allmänt,

Fy fan vilken jävla värk jag har haft i dag, jag tänkte nästan ta och skjuta mig innan jag hade kommit hem idag. Jag pallar inte en till sådan här dag, det går inte längre. Jag har som tandvärk i hela bäckenet och ner i båda benen. Det påminner om benhinneinflammationen som jag drogs med i mina övre tonår. Jag har nog haft den här värken sedan dess men olika mycket. När jag har så här ont så kan jag inte komma ihåg hur det känns att vara utan värk… det går bara inte föreställa sig det.

Det känns som att hela benstommen är inflammerad, och jag kommer ihåg att jag har känt ungefär likadant om man har varit ute i kylan och blivit riktigt genomkall. Jag vet inte om det är att man spänner sig när man fryser, eller om det är någon slags syrebrist i muskelfästen, senor. Ligament och benhinnor… ja även skelettet värker. Om jag är med om en till sådan här dag så ger jag upp… jag orkar verkligen inte mer nu faktiskt.

Jag känner inte att jag får någon förståelse från mina läkare, eller så är det jag som har svårt att göra mig förstådd. Jag är lite för mesig när jag går till doktorn, jag liksom säger inte allting eftersom jag tycker att det låter så gnälligt. Just nu så känner jag bara för att lägga mig ner och dö… bara ge upp allting. Ingenting känns meningsfullt… dels kan jag inte göra någonting, och de saker jag klarar av är helt meningslösa när det hela tiden gör ont. Jag skulle vilja att någon från försäkringskassan fick känna den här smärtan en dag av sitt liv… det kanske kunde få dem att förstå att värk inte bara är ett symptom… det är en dödande sjukdom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela