Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

jobba hemifrån

Publicerad 2015-06-08 14:51:02 i Allmänt,

måndag den 8 juni 2015.

 

Mitt liv går på tomgång just nu, jag har inte någon energi till någonting. Jag ska i alla fall träffa en sjukgymnast senare i veckan, men egentligen så har jag inte råd att sitta och åka den sträckan ens en enda gång… än mindre flera gånger i veckan, så vi får se hur det blir med den saken. Jag har varit väldigt inaktiv sedan jag var hos ryggkirurgen och jag har faktiskt haft lite mindre värk i ryggen och bäcken sedan dess, ända tills igår när jag fick ondare igen.

Jag ska göra ett tappert försök med att komma igång med promenaderna igen, men det sitter verkligen långt inne just nu… omotiverad som fan är jag. Det känns som jag har gått vilse i livet, jag vet inte vart jag är på väg… och inte varför jag är på väg dit… jag vet inte någonting alls. Om jag skulle få en önskning så hade det varit att bli fri från värken och fylld med energi så att jag kunde börja jobba med vad som helst… jag skulle inte banga för att jobba med det absolut sämsta jobb jag skulle kunna tänka ut… jag skulle göra vad som helst.

Om jag skulle haft energi och sluppit värken så kanske jag skulle kunna jobba hemifrån med att skriva instruktionsböcker, översättningar eller kanske rent av sköta en telefonsupport av något slag, men jag vill helst kunna jobba med andra människor omkring mig… jag saknar det sociala så fruktansvärt mycket att jag knappt saknar det längre… om man säger så. Utan den sociala biten man får från arbetet så ruttnar själen rätt snabbt… och hjärnan med för den delen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela