Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

nytt bakslag

Publicerad 2015-03-12 18:17:55 i Allmänt,

När man tror att man har allting under hyfsad kontroll så rasar det in några brev som ändrar hela läget. Jag känner hur min stressnivå går upp mot obehagliga nivåer igen… orsaken är lite post i min brevlåda. Jag fick ett brev från kommunen om att de ska inventera avloppsanläggningarna på mitt område, det har de redan gjort på flera områden här på orten, så det är inte någon överraskning direkt… jag har bävat inför detta. Om jag lite kort ska sammanfatta vad det innebär för mig så är det följande… det går åt helvete.

Jag räknar med att det handlar om en kostnad på ca etthundratusen lite drygt, och det är ju lite tufft när jag har noll pengar, inte en sekin… dessutom så får jag ju inte låna på kåken eftersom jag inte har någon fast inkomst… eller rättare sagt jag har ingen inkomst för att jag är utförsäkrad. Om jag fick bestämma själv vad jag skulle ha gjort så hade jag bara tagit hit en container och slängt allting i den och sedan satt ut huset till försäljning. Om det skulle bli några pengar över av husförsäljningen så hade jag köpt en husbil eller en husvagn som jag kunde bo i. Tyvärr så har jag ju barn och fru som måste tas hänsyn till, så det är nog uteslutet tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela