Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

snälla låt mig dö bara

Publicerad 2015-03-28 20:26:25 i Allmänt,

lördag den 28 mars 2015.

 

Jag som hade bestämt mig för att jag inte skulle vara deprimerad längre… det gick inget vidare tyvärr. Det är den satans värken som tog mig den här gången också. Jag har försökt att få ihop en överklagan till förvaltningsrätten för att få sjukpenning eftersom jag inte kan arbeta. Det är så segt, särskilt när jag inte har något annat att tillägga än det som min doktor redan har skrivit på sjukintyget. Egentligen så skiter jag i sjukpenningen för jag vet inte om jag orkar med den här värken så länge som det tar att få igenom en överklagan.

Pengarna gör inte mitt liv så mycket lättare faktiskt, visserligen blir socialtjänsten glad om det är rätt instans som betalar min ersättning… så slipper de att betala för någon som är sjuk. Just nu har jag så ont att jag vill dö, jag får snart panik av den här värken faktiskt. Det bränner och molvärker i hela ländryggen och ned i skinkorna och benen… jag står inte ut mer. Jag funderar på att åka in akut för att få smärtlindring, men jag grejar inte att sitta i bilen eller på akuten. Jag lär inte få någon hjälp där heller. Jag vill inte ha några jävla pengar… jag vill ha hjälp mot värken. Jag är inte ens säker på att det är ryggen som orsakar värken… den är så total, hela underkroppen värker.

Det var meningen att jag skulle åka till dottern idag, men jag grejade inte ens det för att värken dödar mig. Jag skulle gå genom eld och vatten för att hjälpa min dotter… vilket jag sa till henne dagen efter att hennes man dog… men se på mig nu, jag klarar inte ens att åka till min egen dotter på grund av att värken är starkare än mig… värken vinner över mig, fan vad jag är patetisk. Jag som skulle vara stor och stark, tuff och en riktig klippa som mina älskade kan luta sig mot… men jag klarar inte av det… värken är för stark eller så är det jag som är för svag.

Det enda som verkar hjälpa mot värken är att sova, vilket jag tycker är jättekonstigt. Även om jag ligger ner likadant som jag gör när jag sover så gör det inte någon skillnad om jag är vaken, jo lite skillnad gör det, men det är väldigt lite. När jag vaknar upp efter att jag sovit däremot, så kan värken vara helt borta tills jag kliver upp ur sängen. Jag har inte lyckats få fram den här informationen till mina läkare, det finns liksom aldrig någon tid att berätta allting som de antagligen kunde ha nytta av att veta när de ska försöka hitta en lösning på mina besvär. Jag funderar faktiskt på det här med dödshjälp nu… seriöst.

Om jag ska försöka med den operationen som min ryggkirurg föreslagit innan jag kastar in handduken helt. Problemet är bara det att jag förmodligen får vänta ett år innan operationen… förra ryggoperationen tog det två och ett halvt år innan jag fick… från att vi bestämt oss för att göra den, sjukt. Jag funderar på om det kanske är något neurologiskt kanske… det är inte något som är undersökt på tjugofem år… och det är en helt annan värk nu än då. Jag vet inte ens om det är någon mening med att försöka få en remiss till neurologen… alla remisser som min läkare skickar kommer ju tillbaka utan att jag får komma till den som remissen är ställd till.

Jag vill inte börja experimentera med egna doseringar på mina mediciner heller… men det var nära att jag tog dubbelt av allt nyss när jag tog kvällsmedicinen. Jag kommer nog göra det ändå, annars kommer jag inte att klara av det här… vad spelar förstörda organ för roll och man ändå dör av värken annars. Mitt i hela den här mardrömmen så håller försäkringskassan på att strula med mig… de borde skämmas ta mig fan. På måndag är det jag som kontaktar min läkare igen. Och jag kommer att skicka ett mail till min ryggkirurg med förfrågan om operationstid… det tråkiga är ju bara det att det kanske är något annat som orsakar värken… då skulle jag inte klara av det nederlagen som en operation utan resultat skulle innebära. Jävla skitliv, jävla skitkropp… jag hatar dig, verkligen hatar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela