Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

fått en tid hos min kirurg

Publicerad 2015-05-02 10:39:37 i Allmänt,

2015-05-02.

 

Igår hade jag min bästa dag på länge vad gäller värken i alla fall, annars var den rätt så rutten. Jag låg i sängen nästan hela dagen och svettades ut mina mediciner jag slutat med. Jag mår faktiskt mycket bättre redan, fast det kommer vågor av baksmälla över mig med jämna mellanrum. Idag så får jag besök av min dotter och hennes två underbara barn, det ser jag fram mot. Jag är ju inte dotterns riktiga pappa men jag älskar henne lika mycket som hon vore mitt enda barn.

Jag har egentligen inte så bra kontakt med mina barn, det beror nog på att jag har sådan liten ork och har mått dåligt de senaste tio åren. De ringer inte mig och jag ringer väldigt sällan dem, men när vi träffas så känns det toppen. Jag har ju två egna barn med frun och så hade hon redan fyra barn när vi träffades, så vi är en rätt så stor familj. Jag skulle offra mitt liv för mina barn om det behövs. Jag känner själv att jag har svårt att uttrycka min kärlek till barnen, och jag menar alla. Jag har alltid haft svårt för att kramas och ha närkontakt med de flesta människor, eller åtminstone vuxna, och särskilt män. De människor som är generösa med kramar fungerar hur bra som helst, men de som ger en enarmskram sidovis är det värre med.

Jag ska försöka att bli bättre på att kramas, jag ska faktiskt börja redan idag. Man mår bra av att kramas och att visa sina känslor, och det behöver verkligen jag. Just nu har jag rätt så ont i rygg och ben, så det är lite oroligt huruvida jag ska klara av dagen. Jag hoppas att det kommer att fungera, det skulle vara så jävla skönt om man kunde få njuta av dagen och besöket av de jag håller kära. Jag har i alla fall fått en tid hos min kirurg för att diskutera min operation, eller eventuella operation. Jag fick en tid i början av juni, så det är en bit kvar till dess. Om det blir en operation så lär det dröja ända tills hösten, men vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela