Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

galen av stristess

Publicerad 2015-05-26 13:29:46 i Allmänt,

tisdag den 26 maj 2015.

 

Mina dagar är så enformiga, jag håller på att bli galen av stristess. Min högsta önskan är att få leva normalt och arbeta och ha lediga helger och semester… som det är nu så är jag aldrig ledig, inte från värken eller min sjukskrivning i alla fall. Jag har haft lite jobbiga dagar nu efter helgen, och jag antar att det var barnpassningen och besöken i helgen som orsakade det. Det är alltid kvällarna som är värst, men ibland kan det redan börja när jag vaknar.

Jag tycker att det är konstigt att jag har värk när jag ligger ner och är vaken, för om jag sover två timmar på dagen så är värken i stort sett borta när jag vaknar… och det är något jag inte förstår. Om jag somnar på rygg och vaknar i samma ställning så är värken borta, men om jag ligger kvar fem minuter i samma ställning vaken så kommer värken… skitkonstigt tycker jag. Nu ska jag in och handla mat och gå på apoteket, vilket jag fruktar mer än döden. Det är så otroligt nervpåfrestande att göra saker som man vet kommer att göra riktigt ont.

Om jag vore troende så skulle jag behöva be gud om styrka, men jag är ju inte det tyvärr… så jag är utelämnad åt min egen styrka, och den är enligt mig inte så stark… men den enda jag har. Jag ska kämpa en dag till och hoppas att den tar slut innan den blir outhärdlig… för imorgon kommer det en till. Jag ska ju snart till min ryggkirurg och diskutera nästa operation snart, och jag kan nog påstå att det är den vetskapen som gör att jag orkar en dag till… det finns i alla fall en liten chans att jag kan bli hjälpt av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela