Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

ändra allt

Publicerad 2015-11-30 00:09:06 i Allmänt,

söndag den 29 november 2015.

 

Jag förstör min egen kropp med min livsstil, eller snarare med brist på en vettig livsstil. De senaste månaderna så har jag börjat missköta min mathållning väldigt mycket. Det började som en liten protest mot att jag inte har råd att äta… som ett slags straff som skulle bevisa för min omgivning hur illa min familj har blivit behandlad av samhället, i detta fall är det försäkringskassan som är själva samhället. Då jag har en väldigt stark ångest över ekonomin så var min tanke att jag skulle spara lite pengar genom att själv inte äta så mycket.

Min fru gnäller alltid på att vi inte har någon frukt hemma, så jag äter själv inte frukt för att den ska räcka till min fru… eftersom det är så dyrt med frukt och skulle vi båda äta frukt så räcker inte pengarna till mat. Nu har tyvärr jag spårat ur och äter bara smörgåsar eller bullar och kakor som frun bakar. Jag har tappat aptiten på vanlig mat och jag mår inte bra av den här dieten. Jag äter verkligen lite, men ändå går jag upp i vikt och samlar på mig massa vätska så att jag ser ut som en kortisonpatient ungefär.

Om jag ska bli frisk så måste jag ändra allt, diet, motion och framför allt så måste jag ta tillbaka mitt sociala liv. När jag för några månader sedan gav upp hoppet, så slutade jag också att promenera… det var delvis för att min fru inte kan gå längre på grund av sin artros. Jag vet att om jag kommer igång med motionerandet så kommer förmodligen mathållningen fungera bättre också. Då jag är väldigt låg för tillfället så räcker det med jättesmå motgångar för att jag ska falla ihop som en lealös hög på golvet. Jag är rätt så svag för tillfället, det har liksom staplats så mycket skit på mina axlar så att jag inte orkar bära ens ett litet riskorn till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela