Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Lever iallafall

Publicerad 2016-04-24 18:21:44 i Allmänt,

Jag har en tuff tid just nu, skulle egentligen ha opererat mig nu i  slutet av februari, men jag fick skjuta fram den på grund av att jag blev osäker. 
 
Träffade min kirurg igen förra veckan och vi kom överens om att det bästa för mig är att chansa på att en ny steloperation gör mina besvär lättare att hantera. 
 
Jag äter minimalt med värkmedicin och det känns också, värken är värre än någonsin tidigare, och ett stort problem är att jag inte klarar av att ligga på rygg pga värken... blir svårt att skriva pga av det, därav min dåliga uppdatering. 
 
Jag hoppas att min operation blir av innan sommaren, men jag har inte någon aning om när det blir av. Försäkringskassan fortsätter att djävlas med mig, jag önskar att de kunde förstå hur svårt jag har att bara överleva en dag i taget... min högsta önskan är att kunna jobba på heltid, men som det är nu så blir jag glad över att bli så bra i ryggen att man ens vill leva, och att det blir ett liv som är värt att leva. 
 
Behöver ta tag i första höftleden också, den värker när jag belastar benet det minsta lilla... Jag tror att det blev något skit med den då jag försökte att arbeta i tredje veckan efter operationen... Jag blev ju utförsäkrad i den vevan och hade verkligen panik över att skaffa en inkomst... andra höften blev kanonbra iallafall... Så vad ni än gör efter en höftledsplastik, så låt det läka innan ni belastar den för fullt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela