Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

48 timmar efter ryggskottetryggskottet

Publicerad 2016-06-07 14:24:19 i Allmänt,

Klarade att ställa mig upp och gå 20 steg till badrummet och tillbaka.. kan tyvärr inte sätta mig ner på toaletten ännu, vilket jag med enkelhet kunde redan på sjukhuset. 
 
Jag är så ledsen och besviken, uppgiven och förkrossad. Jag orkar inte rehabilitera mitt nya ryggskott... Känner igen det från mina tidiga ryggskott jag fick runt - 99... det kommer att ta månader att komma tillbaks ifrån det här ryggskottet alena. 
 
Mitt opererade område måste ju rehabiliteras för att få en chans att bli bra, men nu kan jag inte ens röra ryggen en millimeter utan att den exploderar i ett sjukt kraftigt ryggskott. 
 
Utan hjälp orkar jag inte mer..  det känns som att jag har givit mina sista krafter för att komma över ett jättehögt berg,  för att upptäcka ett ännu högre och brantare berg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela