Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

6 veckor

Publicerad 2013-04-16 08:04:22 i Allmänt,

Det har slutat att gå framåt och det känns som att jag tar ett steg framåt och två steg bakåt.  Jag har ondare nu än för två veckor sedan,  och jag misstänker att det är för att jag inte kan ta hand om min kropp.
 
Det är så typiskt mig att göra saker som jag inte borde göra,  och fastän jag har människor runt mig som påminner mig,  så gör jag dessa dumheter som river upp skadan.
 
Jag kommer på mig själv när jag bär barnbarn,  klär på mig, hoppar in i bilen osv.  Nu på morgonen så pressade jag mig ner för att få på mig byxorna,  och det högg till djupt inne i ljumsken,  och här är jag nu med en massa värk.
 
Nu måste jag säga ifrån och undvika de saker som förstör läkningen, men det är inte så lätt eftersom jag alltid har haft så svårt att ta hänsyn till min kropps signaler. .....är huvudet dumt får kroppen lida.

Kommentarer

Postat av: Mita

Publicerad 2013-04-16 17:20:07

Hm, jag kan säga många kloka ord & jag vet att du innerst inne hör dem oxå. Tror att vi båda ibland har svårt att lyssna på oss själva & på vad våra kroppar säger oss.
Men du, försök att se dina framsteg & jag är helt övertygad om att det snart är 3 steg fram & 1 steg tillbaka i din dans framöver. Kämpa på. Du är en kämpe!
Kram Mita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela