Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Balansgång

Publicerad 2013-04-03 21:11:31 i Allmänt,

 
Det är inte så lätt att vara lagom,  särskilt om man vill alldeles för mycket. 
 
Vilket kanonväder det har varit här idag,  äntligen lite vårkänsla och hopp om livet. Jag har pinnat på så mycket som jag har tordas, men det är väldigt väldigt svårt att veta hur mycket man kan ta i innan det blir för mycket. 
 
Jag satsade på att ta flera korta promenader idag,  men jag kände nog redan vid morgonpromenaden att det gjorde lite ondare än tidigare i veckan. ....lik förbannat så tog jag en till promenad, och här ligger jag nu......rätt så ont, men det är fortfarande uthärdligt. 
 
Imorgon så kommer jag nog att vila benen, även om det är skitsvårt att behärska sig när man är otålig. .....jag vill redan nu kunna gå omkring i skogen. ....men det går inte riktigt ännu,  tyvärr. 
 
Lite av värken nu kom av att jag halkade till inne, hala raggsockor och lite för bråttom är ingen bra kombination. 
 
Men trots att jag har fått lite ökad värk idag, så är det ändå ljusår bättre än den värken som jag hade innan operationen.  
 
I natt så vaknade jag till och märkte att jag hade benet i ett sådant läge att det normalt sett skulle smärtat snudd på outhärdligt. ......men nu kände jag inte ett dugg,  faktum är att jag inte har vaknat en enda gång med värk i höften sedan operationen. ...borträknat första veckan då.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mita

Publicerad 2013-04-04 07:31:46

Vilken underbar bild =)
Vad härligt att du slipper vakna av smärta under nätterna nu.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela