Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

God Jul

Publicerad 2013-12-23 14:18:03 i Allmänt,

 
Det är en dag kvar till julafton. ....det blir en tuff dag värkmässigt sett. Det blir på tok för mycket sittande, krypande och lyftande....även om jag vet att jag får så ont, så kan jag inte låta bli att lyfta upp mina ljuvliga små barnbarn. 
 
När en 2-åring sträcker ut armarna och säger "bäba", vilket betyder bära, så kan man inte låta bli. Igår blev det också en slitsam dag, 4 av mina 5 barnbarn var på besök och samma sak där.....plus att vi bakade pepparkakor. ..det blev en tuff kväll efter det, men det var med ett varmt hjärta jag somnade för natten.
 
Ryggen är skitdålig och båda höfterna värker, men opbenet är åtminstone rätt mycket bättre än det ben som ska få en ny höftjävel.
 
På Juldagen har äldsta dotter en sådan där lite mer ordnad sammankomst där det promt skall sittas rakt upp och ner i timmar med svärsonens föräldrar vid bordet, så det blir svårt att röra på sig och byta läge som jag behöver göra pga höftoryggjäveln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela