Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Livet är tungt

Publicerad 2013-06-25 23:33:21 i Allmänt,

 
Snart 4 månader efter operationen och jag behöver fortfarande använda kryckor när jag går.  Jag gick ca 3 kilometer utan kryckor igår,  och det värker som fan i benet,  för att inte tala om det andra benet. 
 
Som det ser ut nu så kommer jag att behöva byta den andra höftleden också. ....och det snart. Jag har mer värk i den icke opererade höften än jag någonsin har haft i den opererade. 
 
Ryggen och höfterna tar livet av mig,  och allt är så jävla hopplöst att jag inte pallar med denna förbannade värk. Jag blir sämre om jag går,  sitter,  står, ligger ner eller överhuvudtaget existerar. ..mao vad jag än gör så är jag ständigt plågad.
 
Jag ska kontakta min ryggkirurg den 13 oktober,  då han kommer hem från semestern. Inte för att jag har något större hopp om att bli hjälpt av med värken,  men jag måste göra något iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela