Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

2 1/2 veckor

Publicerad 2013-03-21 09:49:13 i Allmänt,

 
Jag gjorde ett seriöst försök till att städa badrummet nu på morgonen,  men det gick väl sådär.  Det är svårt att nå ner till golvet, och så ökar värken när man stödjer på benet några minuter,  inte för att jag lägger någon större tyngd på det opererade benet, kanske 5-6 kilo knappt.
 
Jag pendlar lite upp o ner i mitt mående, ena stunden känns det hoppfullt och i andra stunden så får man ondare och då faller modet. Det har varit rätt många tunga år på raken nu, mycket smärta och sorg, och det slutade med en rejäl depression....som jag fortfarande kämpar mot.
 
Nu ska jag ut och gå en sväng, rätt halt ute men broddarna sitter på och det verkar vara plogat.  Värken i höften är kanske en 4 på en skala från 1-10, där 10 är lika ont som mitt största ryggskott.

Kommentarer

Postat av: Mita

Publicerad 2013-03-24 17:57:18

Ja som du säkert förstår så kan jag verkligen förstå hur år av smärta sätter sina spår. Du är en kämpe. Glöm inte bort det. Kram Mita

Svar: Tack, det är skönt att få ta del av din berättelse oxå,Du vet ju hur svårt det är att försöka få någon att förstå hur vi har det.
Ha en så bra vecka som möjligt är.
Kram
hoftoryggjaveln.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela