Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

2 veckor+5 dagar

Publicerad 2013-03-24 15:38:28 i Allmänt, höftledsprotes,

 
Jag har fortfarande mer problem med halsont och feber,  än det faktum att höften är nyopererad. Imorgon ska jag ta mig ner till vårdcentralen och ta bort agraferna (klammer som ersätter suturer), det blir skoj att se om det har läkt som det ska. 
 
När jag ändå är på vårdcentralen,  så tänkte jag försöka få en tid hos husläkaren. Jag tänker be om att hon kan ta några prover, eftersom febern och det halsonda har hållit i sig så länge.  Jag hade ju hög sänka på ortopeden,  men den gick långsamt ner, men det känns som att jag blir lite sämre för varje dag som går nu igen. 
 
Höften mår bra, jag har verkligen fått upp farten med gåendet, och jag orkar verkligen mycket. ....blev en drygt 4 kilometer promenad nu på dagen. ......ok, det tog   nästan 2 timmar men det kändes rätt bra.  Jag är kanske lite lite sämre i höften idag jämfört med igår. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela