Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

3 veckor efter operationen

Publicerad 2013-03-28 08:47:39 i Allmänt, höftledsprotes,


Det går framåt nu, med en jäkla fart.
 
Igår tog jag bort agrafferna, och det var första gången jag såg såret efter operationen,  men det såg bra ut. 
 
Det var inte så svårt att ta bort klammerna, jag tog bara en avbitartång och en låsringstång, och det fungerade bra. .....lite svårt att vrida på ryggen så mycket,  men jag kom åt alla klammer själv. 
 
Jag har blivit mycket bättre  de senaste två dagarna,  och nu kan jag gå med en krycka inomhus,  köra bil (fast gör ont som fan i ryggen pga att jag måste halvligga ner) och sitta vid matbordet en stund (får ont i ryggen av att sitta dock)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mita

Publicerad 2013-03-28 13:38:51

Skönt att det går så mycket framåt för dig =) Jag är imponerad av att du kunde ta av agrafferna själv för jag hade ALDRIG VÅGAT *skratt*
Kramis

Svar: Bara tanken på att visa baken för sköterskorna skrämde mig mer, som sagt var så bor jag i ett litet samhälle, och alla som jobbar på vårdcentralen är gifta/sambos med mina arbetskamrater och bekanta (ska nog byta läkarmottagning).Dessutom så sparade jag en liten slant, och det behövs nu när frugan med sina 3 diskbråck blivit utförsäkrad :-( kram o glad påsk :-)
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: Mita

Publicerad 2013-03-28 16:42:39

Okej, då förstår jag :)

Det här med pengarna är ju ett evigt gissel *suck*
Jag var själv utförsäkrad i 7 månader efter 10 år med ersättning & under dessa 7 månader sattes ekonomin verkligen på prov & jag fick t om lämna några av mina gamla skulder till fogden för att rädda min man... *ggaaah*

Måste vara ännu tuffare för dig/er som båda är sjuka. Ett vansinnigt samhälle. Lider verkligen med er :(
Kram

Svar: Vansinnigt är verkligen rätt ord.....vi får hoppas att nästa regering är lite mänskligare. :-)
hoftoryggjaveln.blogg.se

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-03-28 22:34:13

Hej!
Måste fråga vad är det för op du har gjort? Och varför? och tack för kommentarerna på min blogg!

Vad skönt att det gått bra efter din op!

Svar: Hej !Jag har fått en höftledsprotes, eftersom vänster höftled var utsliten, dvs artros. När jag läste din blogg så kändes min fight mot värken inte så farlig, även om jag har fightats länge så har jag inte varit så ung som du är, när jag blev begränsad av värken. Jag håller tummarna å tårna och hoppas att du blir helt återställd efter din operation. Du har verkligen haft en tuff tid, men jag känner på mig att allt kommer att bli bra igen, jag är helt övertygad om det, glad påsk och många styrkekramar till dig. :-)
hoftoryggjaveln.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela