Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

Det går att köra.

Publicerad 2013-03-16 18:48:04 i Allmänt,

Nu har jag precis provat. .....det går att köra bil,  men det blir nog bara i nödfall. 
 
Det gick utmärkt att komma in i bilen med kildyna, stolen så långt bakåt som möjligt,  och ryggstödet fällt långt ner.
Jag tog en kort provtur,  och det var rätt så smärtsamt, och framförallt så såg jag knappt över instrumentbrädan.  Det var omöjligt att nå fram till reglagen, vilket innebar att backspeglarna inte gick att justera, vilket i sin tur gör det omöjligt att backa på ett säkert sätt. 
 
Kopplingen gick att trycka ner med det opererade benet, men i trafiken skulle det snabbt bli för tufft för benet och snabbheten är nog starkt begränsad. 
Med en automatiskt växellåda och rymlig förarplats, så skulle det nog gå att köra några mil. ....men jag får ge kroppen någon eller några veckor till att läka innan det blir någon bilkörning. 
 
Jag kommer dock att prova igen om några dagar,  bara för att kolla läget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela