Kronisk värk suger

Det finns så lite information från höftledsprotespatienter ute på nätet, så här kommer jag berätta lite om turerna kring operationen och tillfrisknandet. Jag kommer även att skriva om kronisk värk och steloperation av ländryggen....mao en rätt dyster läsning, men jag har saknat personliga berättelser ute på nätet som man kan finna svar på alla de frågor som dyker upp inför en operation av rygg eller höftled.

kväll dag 3

Publicerad 2013-03-08 18:12:28 i Allmänt,

Har fortfarande feber, och ont i halsen,  nu är jag nästan själv på avdelningen,  så livet känns deppigt. ...precis varit uppe för tredje eller fjärde gången o pinkat,  och  lyckades med vissa svårigheter att ta mig i och ur sängen.
 
Vadpumpar........? Jag läste inget om dessa grejer i broschyrerna om operationen.  Pumparna är två Mancetter som påminner i funktionen om blodtrycksmancetter,  och ska  pumpa upp blodet från benen.
 
Varje gång jag skall upp måste jag frigöra mig från dem, tar säkert 5 minuter med griptången..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela